دوره 6، شماره 66، آذر 1402، صفحات 167 - 176
نویسندگان : مرضیه کریمی *

چکیده :
هدف پژوهش حاضر پیش بینی تاب آوری تحصیلی بر اساس اشتیاق تحصیلی و درگیری تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شرایط آموزش مجازی بوده است، روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر اصفهان می باشد. باتوجه به آمار جامعه پژوهش براساس جدول مورگان، تعداد 384 نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه با روش نمونه گیری در دسترس، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر عبارتند از: مقیاس تاب آوري تحصیلی ساموئلز (2004)، پرسشنامه اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران(2002)، پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (2013). تجزیه و تحلیل داده ها در پژوهش حاضر با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس 24 در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت که در سطح توصیفی از شاخص های میانگین، انحراف معیار (استاندارد)، فراوانی و درصد فراوانی و در سطح استنباطی از رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان دادکه تاب آوری تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی و درگیری تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شرایط آموزش مجازی قابل پیش بینی می باشد.

کلمات کلیدی :
تاب آوری تحصیلی، اشتیاق تحصیلی، درگیری تحصیلی، آموزش مجازی.


مشاهده مقاله
108
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۴ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۳ آبان ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۰۲ دی ۱۴۰۲