دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 239 - 253
نویسندگان : مهرشاد معصومی * و شهناز جمیلی و زلیخا رستمی و هاجر شریفی ریزی

چکیده :
صمیمیت اجتماعی به معنای انجام فعالیت‌ها و تجربه‌های لذت بخش مشترک افراد با یکدیگر است و توانايي برقراري روابط صميمانه با ديگران يكي از عوامل كليدي در بهزيستي روانی افراد محسوب می شود. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش جمعی بر اساس بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. یافته ها نشان می دهد آموزش جمعی یکی از رویکردهای نوین در فرآیند یاددهی و یادگيری است که در آن پویایی، خلاقیت و تعامل به هم گره خورده و دانش آموز در عین تمایل به جمع، به خودجوشی پرداخته و زمینه رشد خود و دیگران را فراهم می کند. آموزش جمعی مبتنی بر بازسازی شناختی نقش موثری در بهبود صمیمیت اجتماعی دانش آموزان دارد.

کلمات کلیدی :
آموزش جمعی، بازسازی شناختی، صمیمیت اجتماعی، دانش آموزان


مشاهده مقاله
174
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۹ تیر ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۰۹ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۴ شهریور ۱۴۰۲