دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 113 - 117
نویسندگان : مجاهد همتیان * و امین عاشوری قلمانی و حمید دهقانی

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های فرزندپروری و هوش هیجانی در دانش آموزان متوسطه اول شهر زیدون در سال 1401 با تاکید بر پیشرفت تحصیلی است. جامعه آماری شامل 770 دانش آموز پسر و دختر (406 پسر و 364 دختر) با میانگین سنی 6/13 سال است که با روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 257 دانش آموز (121 دختر و 136 پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 33 سوالی شات و همکاران (1998) و پرسشنامه 30 گویه ای سبک های فرزندپروری بامریند (1972) است. نتایج نشان می دهند که سبک های فرزندپروری ارتباط مستقیمی با هوش هیجانی دارند.

کلمات کلیدی :
هوش هیجانی، سبک های فرزندپروری، دانش آموزان زیدون، بامریند


مشاهده مقاله
172
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۲ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۵ شهریور ۱۴۰۲