دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 195 - 208
نویسندگان : سعید چگنی * و مهدی یوسف وند و محمدرضا وجدیان

چکیده :
تاب آوری عبارتست از فرایند سازگاری با زندگی استرس آمیز و پرچالش به شیوه ای که فرد بتواند با مهارت های حمایتی و سازگاری از پس آن برآید. در واقع تاب آوری ظرفیت تحمل سختی ها و اصلاح خود می باشد. تاب آوری در مدرسه یکی از مهارت های مهم برای بهبود کارایی سیستم آموزشی و موفقیت دانش آموزان است. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی مشاوره به شیوه آدلری بر تاب آوری تحصیلی و امیدواری در دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است. یافته ها حاکی از آن است با توجه به اینکه تئوری آدلری بر تکنیک هایی تاکید دارد که رشد و انعطاف پذیری را افزایش می دهند، لذا بکارگیری مشاوره آدلری نقش موثری بر افزایش تاب آوری تحصیلی و امیدواری دانش آموزان دارد.

کلمات کلیدی :
مشاوره آدلری، تاب آوری، دانش آموزان


مشاهده مقاله
204
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۱ تیر ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۸ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۵ شهریور ۱۴۰۲