دوره 5، شماره 57، اسفند 1401، صفحات 16 - 30
نویسندگان : سعید صفرزاده * و یوسف فانی

چکیده :
یکی از مسأله های مورد توجه معلمان با تجربه و معلمان جدید مدیریت کلاس می باشد. زمانی آموزش اثر بخش می باشد که معلم، مدیریت کلاس را به خوبی انجام دهد و این آموزش اثر بخش باعث پیشرفت دانش آموزان در زمینه های مختلف می شود.هدف از نگارش این مقاله بررسی مدیریت کلاس و میزان اثر بخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد.یک معلم در فرآیند آموزش می تواند با مدیریت کلاس صحیح سطح علمی دانش آموزان را تغییر دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس آن ها شود ولی لازمه این اتفاق شناسایی مشکلات و راهکار های مدیریت کلاس می باشد تا باتوجه به چالش های هر کلاس با تبحر خاص مسائل را حل کند. بنابراین در این مقاله که برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده و با بررسی کتب و مقالات مرتبط، این مقاله نوشته شده است. اهميت و ضرروت‌ مدیریت کلاس‌، اهداف مدیریت کلاس، عوامل مؤثر بر مديريت‌ كلاس‌، موانع‌ و مشكلات‌ مديريت‌ كلاس‌، مهارت‌هاي‌ مديريت‌ كلاس‌، راهبردهای مدیریت کلاسی، پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان جمع بندی، بحث و تجزیه و تحلیل شده است.نتیجه این مقاله نشان می دهد که مدیریت کلاس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم دارد.

کلمات کلیدی :
مدیریت کلاس، پیشرفت تحصیلی، موانع‌ و مشكلات‌ مديريت‌ كلاس‌، راهبردهای مدیریت کلاسی


مشاهده مقاله
688
دانلود
0
تاریخ دریافت
۳۱ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۱۵ آبان ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۱۹ اسفند ۱۴۰۱