دوره 4، شماره 35، اردیبهشت 1400، صفحات 161 - 176
نویسندگان : مصعب منصوری * و مهدی سرگلزایی و فرزانه محمدی و فاطمه هادی و فهیمه نوری و میثم منصوری

چکیده :
نظام ارزشیابی معلمان مهمترین چالش پیشروی همه دولت ها در ادوار گذشته برای تعیین سطح علمی و پژوهشی معلمان بوده است، نظام ارزشیابی معلمان با هدف اعتبار بخشیدن به فعالیت های معلم در کلاس درس مساله مورد مناقشه همه دست اندرکاران و متخصصین و مسئولین آموزش و پرورش بوده است.همه متولیان اجرای و علمی با اجماع نظر معتقدند که وجود یک نظام ارزشیابی کامل و جامع می تواند برای رشد تعلیم و تربیت و ارتقاء علمی معلمان مفید باشد. از این رو در این پژوهش که از نوع توصیفی است با روش کتابخانه ای به بررسی اصولی ارزشیابی معلم پرداخته ایم. یافته های پژوهش نشان داد مهمترین اصل در رتبه بندی معلمان اجرای نظام ارزشیابی به صورت مستمر می باشد. کمک به رشد معلم و توجه به برگزاری دوره هایی مهارت افزایی و دانش افزایی می تواند بسیار در ارتقاء علمی معلمان مفید است.

کلمات کلیدی :
ارزشیابی معلمان، نظام ارزشیابی، کلاس درس


مشاهده مقاله
296
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۰ بهمن ۱۳۹۹
تاریخ ریوایز
۲۵ فروردین ۱۴۰۰
تاریخ پذیرش
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰