
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,398
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,067
-
درصد پذیرش39.17%
-
درصد عدم پذیرش60.83%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,064,589
بررسی تاثیر هوش اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
دوره 3، شماره 32، بهمن 99، صفحات 87 - 78
1- آموزگار ابتدایی استان ایلام، شهرستان بدره
2- آموزگار ابتدایی استان ایلام ، شهرستان سیروان
3- آموزگار ابتدایی استان ایلام، شهرستان دره شهر
4- دانشجو دانشگاه فرهنگیان
چکیده :
مقاله حاضر از نوع توصیفی و از لحاظ گردآوری اطلاعات از نوع کتابخانه ای است که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر هوش اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. نتیجه این مقاله نشان می دهد که هوش اجتماعي تا حد زيادي با ارتباطات اجتماعي و نحوه ي تعامل با دانش آموزان در ارتباط است و در مهار ت هاي اجتماعي، به ويژه پذيرش اجتماعي و سازگاري اجتماعي دانش اموزان بسيار تعيين كننده است. هوش عامل موثر و تعيين كننده در برآيندهاي زندگي واقعی مانند موفقيت در مدرسه و تحصيل، موفقيت در شغل و روابط بين شخصي و به طور كل ي در كنش وري سلامت مي باشد.
کلمات کلیدی :