
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,398
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,067
-
درصد پذیرش39.17%
-
درصد عدم پذیرش60.83%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,064,104
جایگاه مدرسه کار آمد از منظر سند تحول بنیادین با رویکرد مدرسه در افق چشم انداز 1404
دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 394 - 411
1- کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی( علوم تربیتی) ،دانشگاه پیام نور اصفهان ، ایران
2- کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران
3- کارشناسی امور تربیتی ،دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده :
مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی بوده و تمام اقدامات و برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در همه سطوح زمانی معنا دار می شود که تغییر در مدرسه اتفاق بیفتد.مدرسه محل تلاقی افکار و عقاید و باور ها و نهایتا بروز رفتارهایی است که باید توجه شود و اصلاح و تربیت گردد.اگر مدارس رویکردی تحول گرایانه، کار آمد و پژوهشگرایانه داشته باشد دانش آموزی توانمند و کار آمد به جامعه معرفی می گردد.مدرسه در سند تحول بنیادین محور و بنیاد اصلی تعلیم و تربیت کنونی تعریف شده است و در سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ مدرسه پایه و اساس هر رویداد فرهنگی و تربیتی با نگاهی بسیار بلند و نافذ تعریف گردیده است.در این پژوهش از نوع بررسی و توصیفی و با روش کتابخانه ای سعی داریم به بررسی جایگاه مدرسه کار آمد بپردازیم.
کلمات کلیدی :
- 3,910
- 27
- 1401/02/17
- 1401/04/19
- 1401/07/29