دوره 8، شماره 83، اردیبهشت 1404، صفحات 40 - 47
نویسندگان : محمد حسین رهجو * و الهام رهجو و زهرا احمدی کوهبنانی و نسرین میرزاخون

چکیده :
این پژوهش، به موضوع «چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم (رشته شبکه) را به درس جغرافیا علاقه مند کنم؟» می پردازد. طرح پژوهش توصیفی و از نوع تحقیق عملی (اقدام پژوهی) است. یکی از مسائلی که ممکن است در بعضی از کلاس ها در بین دانش آموزان وجود داشته باشد مسئله ی بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس خاصی است. عوامل زیادی می تواند در به وجود آمدن این موضوع نقش داشته باشد. برای جمع آوری اطلاعات از روش های مشاهده و یادداشت برداری وگفت و گو استفاده شده است. به منظور رفع وحل مسئله ایجاد شده از روش های تدریس فعال، تشویق کردن دانش آموزان، استفاده از ابزار ها و امکانات آموزشی مرتبط با درس، از زاویه دیگر به مطالب درسی نگاه کردن و به کاربردن مثال های عینی و کاربردی استفاده شده است. شواهد نشان داد خارج شدن از یکنواختی تدریس و استفاده از روش های نوین تدریس می تواند علاقه و انگیزه دانش آموزان به درس مربوطه را بیشتر کند.

کلمات کلیدی :
دانش آموزان، علاقه مندی، جغرافیا، اقدام پژوهی


مشاهده مقاله
41
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۴ آذر ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۲۰ اسفند ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴